Saturday, February 19, 2011

..kata-kata..

its has been a while aku x update blog neh..
aku rase aku ade wat janji tuk gtau pe keje gile yg aku wt aritu...
tp d sebabkn da agak lama..so...lets forget bout dat..ahaks... ( alasan x leh bla kn..)
today...aku rase aku nk tulis sumting yg aku x dpt nk share secara mulut a.k.a secara verbally...
harap2 aku dpt relax kn diri ngan menulis... (lek2 suda kn..xyah nk bising2 walopon aku nie ibarat lahir ngan sebijik speaker..)
alkisah nye..1 ketika dahulu aku nie tgl kt umah sewa kat setapak..selama 1 thn laa gak...tp sebelom tue aku tinggal umah sewa kat melaka..so total2 termasuk tinggal kt hostel dulu...5 thn lebih gak laa idup ngan kwn2...
time skola pon xde laa dok umah sgt..tetiba setelah agak lame dok ngan kwn2...tergerak hati nk pindah dok ngan parent..yelah..sume adek2 da masuk U..jd konon nye aku nie nk teman kn dorg laa..
bile lagik kn nk berjasa ngan ibu ayah..sok aku pon ngan pnoh hepi pindah dok ngan perent kt subang jaya...
kwn2 kt subang (membe skola..) hepi sbb sng nk lepak same..n ibu ayah pon hepi sbb anak gurl2 dorg da blk umah...
memula..everything seem so bright but lame2..agak nye sbb aku da mula berumur 24 thn n dorg pon da naik haji..ape yg aku wat mostly mendapat tentangan mereka...walopon ape yg ayah n ibu wat tue sgt bagus n pnoh kebaikkn...tp untuk aku nie berubah secara drastik sangat laa susah..pepaham laa kn..jiwa muda lagik..

aku yang dahulu nye...
  • belajar xde laa menjunam..
  • kuar malam almost every night..
  • melepak je keje..
  • boros..
  • clubbing..
  • ades...senang cite huha x hengat laa..
aku yang sekarang..
  • belajar dalam tido jek..duk umah x bkk buku lansung..damn..
  • reti da laa memasak compare ngan dulu..
  • jarang da kuar malam..skarg nie kira cam 2 mgu sekali...
  • da stop clubbing...tekad..stop trus..
  • lebih kearah keagamaan..
  • more gurlish than before...hahaha ( gedik jek..)
  • kira2..cam byk gak laa positive site..
walopon begitu..sume negative side aku nie parent aku tau..x pnh aku tipu dorg walopon kuar g club..sume aku trus terang je n dorg terima je..(nie cerita lame dulu laa..)
cmner pon kenkadang kalo sesekali kuar malam mencecah gak laa time2 embun pagi nie..
kalo dulu dorg ok jek..skarang parent aku nie agak  sensitive sal nie..kalo kol 10mlm x balik lg dorg da kol n bising2..huh..xtau laa nk kate pe..pastu kalo kuar ngan membe lelaki mula menunjukkan dorg x suke..mcm2 laa..lame2 agak terkongkong rase nye..hmm...
may b sume akan nmpk sgt simple n slh aku sebenar nye...parent mane x syg anak kn...tp utk aku yg da biase hidup kurang kongkongan nie agak payah gak laa nk menerima...
adakah d sebabkn mereka da naik haji n menyebabkn banyak perubahan..or aku je yg x reti bahasa..ntah laa..cam nak slow talk ngan dorg tp bila org muda cuba tuk suarakn pendapat kat org lebey tua nmpk nye kurang menjadik.. aku cuma nak gtau cmnie je..ok laa..aku kuar balik lewat mane pon at least aku balik gak umah dr aku x balik..n ape aku wat sume aku gtau dr x gtau..dlm kate laen aku x pnh belakang kn parent aku..ok wat..dr jadik budak laen yg wat2 innocent..dpn baek blakang cam haram..huhu..
ok laa...puas becerita..hehe.. i need time beb...

sakura..sakura..weheee...

2 comments:

  1. weewiitt~ gud girl neh. pn0h dgn ciri ciri menantu idaman.nnt i suh my m0m pinang u utk abg i oke,huahuahh

    ReplyDelete
  2. oke..bak cni date..
    aku nk siap2 pki gincu..

    ReplyDelete